SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: DOOH, momenteel een klein extraatje in de netwerken

Zondag 24 Februari 2019


Seen from Space: DOOH, momenteel een klein extraatje in de netwerken
De nieuwste gegevens uit de CIM Out-Of-Home maken het mogelijk officiële cijfers inzake digitale affichage te raadplegen. Een grote stap voor deze dynamische panelen met hun vele mogelijkheden die niet geboden worden door statische affichage (bewegende beelden, planning of rotatie van onderwerpen per uurschijf of op basis van elementen als het weer): ze vervoegen aldus de rangen van de grote spelers.

Wat de mediaprestaties betreft, is de inbreng van DOOH zoals aangeboden door de acht gemengde netwerken die we hier analyseren, beperkt ten opzichte van papier. Dat staat garant voor het gros van de contacten (het gaat om VRP, ‘Visibility adjusted Rating Points’, zoals bepaald in de CIM OOH 2.0). Maar met 2% van de plaatsingen genereert de DOOH in de acht gemengde netwerken 6% van de totale contacten. Digital werkt dus meer dan papier. Voorzichtigheid is wel geboden: de prestaties van DOOH in een campagne kunnen variëren naargelang de duur van de spot (wat een impact heeft op de zichtbaarheid) en de relatieve aanwezigheid van de adverteerder. Het aandeel van DOOH zou in de toekomst moeten toenemen, maar de kans is groot dat de voornaamste slagkracht van affichage nog geruime tijd door papier zal worden geleverd.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Mieke Berendsen (Medialaan-dPP):

Mieke Berendsen (Medialaan-dPP): "Advertenties in print mogen bij de minst storende reclamevormen gerekend worden en zetten aan tot actie"



DOSSIER  



Michel Van der Poorten (IBM): "90% van de wereldwijd beschikbare gegevens werd de 24 laatste maanden gegenereerd"  


Op regelmatige basis verzamelen de teams van Wavemaker zich in de grote centrale zaal van de GroupM-kantoren voor een presentatie door een inspirerende spreker, waarbij ook hun klanten worden...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Is uw voice marketingstrategie klaar?, door Damien D'Ostuni (Innovation & Activation Expert, Wavemaker)  


Smart speakers zijn voor de merken een nieuw jachtterrein thuis bij de gezinnen zelf. Hoe kunnen ze hun voordeel doen met deze innovatie, rekening houdend met het feit dat deze interface meestal...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Instagram per kilo  


Vandaag brengt Instagram elke maand meer dan 1 miljard actieve gebruikers wereldwijd samen, waarvan de meerderheid tussen 18 en 24 jaar oud is. Ze vormen een gedroomde doelgroep voor adverteerders...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier