Fr

TECH

Snap als tegengif voor sociale media

Donderdag 8 Februari 2024

Aldus het credo van Snap in deze promotiefilm. Het verhaal hekelt de race om populariteit en de kunstmatige inhoud van de (andere) sociale netwerken en presenteert Snap als een alternatief dat een meer authentieke en minder stressvolle ervaring biedt.

Op zijn blog beschrijft het platform zijn visie: “Mensen voelen zich uitgeput door de populariteitswedstrijd op de sociale media. Ze zijn het beu om in elk bericht mooi of perfect te moeten zijn. Moe om te wedijveren voor likes en reacties. Misleid door fake news. Snapchat is geen sociaal netwerk. Dat is het nooit geweest. Sterker nog, het is ontworpen als tegengif voor sociale media.”

Snap heeft zich altijd proberen te onderscheiden van de rest om zijn voortbestaan veilig te stellen, aangezien dat regelmatig wordt bedreigd. Ook vandaag nog trouwens, nadat CEO Evan Siegel het ontslag aankondigde van 500 mensen - 10% van het personeelsbestand van het bedrijf.

Archief / TECH