Fr

TECH

Hoe Fedustria GenZAlpha aanspreekt met Trendwolves

Donderdag 4 April 2024

Hoe Fedustria GenZAlpha aanspreekt met Trendwolves

Op 28 en 29 maart konden jongeren tussen 10 en 14 jaar uit vier steden (Antwerpen, Hasselt, Kortrijk en Gent) een nieuw creatief virtueel universum ontdekken: Twiinz.world. Dit educatieve project werd ontwikkeld met behulp van Twinmotion, de visualisatietool van Epic Games, en werd uitgevoerd door Trendwolves op initiatief van Fedustria, de Belgische federatie van hout-, meubel- en textielbedrijven.
 
Het doel was tweeledig: ten eerste het imago van deze sectoren opkrikken bij de ZAlpha-generatie, aan wie Trendwolves CEO Maarten Leyts onlangs een boek heeft gewijd, en ten tweede de ontdekking van bèta/technisch talent stimuleren.
 
In Twiinz.world kon bèta/technisch talent zich creatief verbinden met deze sectoren door te experimenteren met virtuele 3D-versies van hun ontwerpen, producten en materialen. Er hoorde ook een wedstrijd bij, waarbij de 15 finalisten een bezoek aan het innovatielab van Epic Games in Londen wonnen voor deze zomer en de vijf winnaars een podiumplaats op het WATFF (Woodcraft And Textile Future Fest) dat in oktober door Fedustria georganiseerd wordt.
 
De site biedt ook een aantal creatieve uitdagingen die net begonnen zijn en waarmee reizen naar Londen te winnen zijn.

Archief / TECH