Fr

TECH

Google blokkeerde en verwijderde meer dan 5,5 miljard advertenties vorig jaar

Woensdag 27 Maart 2024

Volgens zijn laatste Ads Safety Report heeft Google vorig jaar meer dan 5,5 miljard advertenties geblokkeerd of verwijderd, meer dan 6,9 miljard advertenties beperkt en meer dan 12,7 miljoen accounts van adverteerders geschorst. Het bedrijf heeft het over een stijging met bijna het dubbele vergeleken met 2022. “We hebben ook de aflevering van advertenties geblokkeerd of beperkt op meer dan 2,1 miljard publisherpagina's, vergeleken met 1,5 miljard in 2022. Daarnaast hebben we bredere handhavingsmaatregelen genomen op meer dan 395.000 publisherssites, vergeleken met 143.000 een jaar eerder”, aldus Duncan Lennox, VP & GM van Ads Privacy & Safety bij Google.
 
“In 2023 hebben technologische vooruitgang en onze voortdurende inspanningen ons in staat gesteld miljarden ongewenste advertenties te blokkeren. We zijn vastbesloten dit belangrijke werk voort te zetten, onder andere door de inzet van Gemini, om zo een veiligere digitale omgeving voor iedereen te helpen creëren”, aldus Tom De Block, Industry & Agency Lead Google Belux.

Archief / TECH