Fr

ASSOCIATIONS

World Radio Day zet troeven van radio/audio in de kijker

Dinsdag 13 Februari 2024

Ter gelegenheid van World Radio Day op 13 februari publiceerden de World Radio Alliance en egta een uitgebreide presentatie om aan te tonen hoe en waarom radio/audio bijzonder geschikt zijn voor brand building. Het lijvige document is gebaseerd op insights, data en onderzoek uit heel de wereld.
 
Samengevat distilleerde de vereniging zeven argumenten die marketeers moeten overtuigen van de efficiëntie van radio als reclamemedium. Om te beginnen onderscheidt radio zich als een vertrouwd medium dat luisteraars gezelschap houdt en verbondenheid bevordert. Het bouwt een diepe emotionele band op met zijn publiek, wat een blijvende impact heeft op de merkperceptie. Verder stimuleert radio de aandacht en voedt de merkherinnering, waardoor de algemene merkprestaties verbeteren. Radio maakt creatieve verhalen mogelijk en prikkelt de verbeelding van luisteraars. Sonic branding creëert een onderscheidende identiteit in het auditieve landschap, waardoor het merk beter in het geheugen van de luisteraar blijft hangen. Los daarvan gaan de mogelijkheden van radio verder dan traditionele 30-secondenspots en bieden mogelijkheden voor creatieve en originele merkervaringen. Tot slot wijst het rapport op de versterkende functie van radio bij de andere reclamekanalen.

Archief / ASSOCIATIONS