Terwijl het sportstreamingplatform DAZN aankondigt dat het maandelijks 300 miljoen kijkers bereikt, genereerde het vorig jaar $3,2 miljard aan inkomsten – een stijging van 11% ten opzichte van het jaar ervoor, dankzij een groeiend aantal abonnees en prijsverhogingen.
Toch blijft het bedrijf rode cijfers schrijven: de negatieve EBITDA daalde weliswaar van $1,17 miljard in 2023 naar $830 miljoen in 2024, wat de strategie weerspiegelt van zware investeringen om de groei te ondersteunen.
Sinds zijn oprichting zou DAZN ongeveer $6,7 miljard geïnvesteerd hebben in infrastructuur, content en overnames. Volgens NPA Conseil bedraagt het gecumuleerde tekort in 2024 meer dan $8,8 miljard – een miljard meer dan in 2023.
Een van de opvallendste transacties van 2024 was de overname van Foxtel, de grootste mediagroep van Australië, voor $2,2 miljard. De overname is nog in afwachting van goedkeuring door de mededingingsautoriteiten, maar zou DAZN toegang geven tot een markt die als cruciaal wordt beschouwd voor zijn internationale expansie.
De OTT-operator mikt intussen op een forse omzetgroei in 2025, met een doelstelling van $5 miljard.