Fr

ASSOCIATIONS

The Future of Advertising: UBA en Deloitte buigen zich over de uitdagingen van onze industrie

Zondag 3 September 2023

The Future of Advertising: UBA en Deloitte buigen zich over de uitdagingen van onze industrie

De Media Date van vorige week presenteerde het Belgische luik van ‘The Future of Advertising’, een studie die mogelijk gemaakt werd dankzij een samenwerking tussen Deloitte en de UBA.
 
Aan bod komen onder andere data driven reclame en de versnippering van de media, maar ook het belang van maatschappelijke kwesties voor content, wat een belangrijke hefboom wordt om de desinteresse van de consument in traditionele reclame tegen te gaan, net zoals generatieve AI, die een centrale rol zal spelen in de ondersteuning van het creatieve proces.
 
Het onderzoek wijst er ook op dat de sector, om het voortouw te blijven nemen in deze trends, drie horizontale thema's zal moeten aanpakken die in de hele waardeketen aanwezig zijn: de skills van werknemers en leadership, de juiste balans tussen brand building en performance campagnes, alsook de relevantie van lokale spelers.
 
We komen binnenkort op dit onderzoek terug, meer bepaald in een interview dat we hadden met Luc Suykens, CEO van de UBA, en Vincent Fosty, TMT Industry Leader bij Deloitte Belgium.

Archief / ASSOCIATIONS