Fr

ASSOCIATIONS

WFA werkt aan tweede DEI Census

Dinsdag 15 November 2022

De WFA werkt aan een tweede editie van zijn DEI Census over diversiteit en inclusie. Bedoeling: de vorderingen in de perceptie van diversiteit, gelijkheid en inclusie binnen hun organisaties en de sector in het algemeen schetsen.

“Het is overduidelijk dat onze sector met een acuut tekort aan talent kampt en dat dit een belangrijk obstakel voor groei vormt. Het is absoluut noodzakelijk voor de business dat onze industrie het vitale talent dat zij nodig heeft om te gedijen, moet kunnen behouden. Deze tweede golf van de Census is van cruciaal belang omdat ze ons officiële gegevens zal verstrekken over de vooruitgang die onze sector hopelijk heeft geboekt ondanks de uitdagingen die corona en de economie bieden. Hoe meer antwoorden we krijgen, hoe meer we zullen begrijpen waar we als sector moeten verbeteren om een gastvrijere plaats te worden voor de grote verscheidenheid aan talent die we nodig hebben - daarom roepen we iedereen in de sector op om dit unieke wereldwijde initiatief te steunen”, aldus Stephan Loerke, CEO van WFA.

Het onderzoek dat voortvloeit uit een gezamenlijk initiatief van tien sectororganisaties (WFA, VoxComm, Campaign, Kantar, Advertising Week, Cannes Lions, Effie Worldwide, IAA, Global Web Index (GWI) en Adweek), zal in maart 2023 gevoerd worden op 32 markten. België is daar deze keer niet bij, omdat onze eigen UBA nu eerst haar inspanningen wil concentreren op de te ondernemen acties na de eerste editie.

Archief / ASSOCIATIONS