Fr

ASSOCIATIONS

DAT Belgium krijgt erkenning van IAB Europe

Maandag 23 Januari 2023

Het Digital Ad Trust Label dat drie jaar geleden gelanceerd werd door de UBA en We Media en dat merken garandeert dat ze aanwezig kunnen zijn in een betrouwbaar en kwalitatief kader dat voldoet aan lokale en internationale normen, krijgt een plaats in de IAB Navigator. Dat is een initiatief dat pleit voor de creatie van normen en kaders om de kwaliteit in digitale reclame te garanderen, in de vorm van een gids met het werk van de voorbije jaren door diverse Europese spelers.

“De integratie van DAT Belgium in de Navigator van IAB Europe benadrukt het belang van lokale initiatieven die pleiten voor het maken van bewuste keuzes voor kwalitatieve, betrouwbare en lokale media binnen een markt waarin me soms door de bomen het bos niet meer ziet”, aldus de UBA in een mededeling. “Het betekent meteen ook een waardering op het internationale niveau. Europees ontstaan steeds meer soortgelijke initiatieven die streven naar een duurzame toekomst van de digitale advertentiemarkt.”

Ter herinnering, DAT Belgium sloot eerder al een samenwerking met Google waarbij alle gelabelde websites samen werden gebracht in één marktplaats.

Archief / ASSOCIATIONS