Fr

ASSOCIATIONS

De BMMA onthult ook een nieuwe merkidentiteit voor zijn 50ste verjaardag

Donderdag 14 Oktober 2021

De BMMA onthult ook een nieuwe merkidentiteit voor zijn 50ste verjaardag

Naast de uitzending van 'A vos Marques!', zijn programmareeks op LN24, maakt de BMMA gebruik van zijn 50ste verjaardag om zijn nieuwe strategische en visuele identiteit te onthullen. Die werd samen ontwikkeld door de leden van de BMMA-board en Alain Mayné, strategic planning director bij Hoet&Hoet. Vervolgens werd ze grafisch vertaald door de creatieven van het bureau.  

Cid Philippi, creative director bij Hoet&Hoet, heeft het over een nieuwe identiteit die "resoluut verankerd is in haar tijd en gericht is op de toekomst" die de "typisch scherpzinnige en gastvrije toon van de BMMA" weerspiegelt: "Een van deze waarden is de ontmoeting. Dit begrip lag aan de basis van de grafische zoektocht. De ontmoeting tussen de twee M'en van een logo, tussen warme en koude kleuren, tussen organische en geometrische vormen, tussen mannen- en vrouwengezichten. De vormen en ideeën combineren om het debatniveau bij de BBMA te illustreren; die verheffing wilden we duidelijk maken. Naar het voorbeeld van de pijl van het logo dat ontstaat uit de ontmoeting van de twee M'en: die van Marketing en Management."  

"In 1971 koesterden de oprichters van de BMMA de ambitie om Marketing en Management te associëren. Dat streven was visionair en blijft actueler dan ooit", besluit BMMA-voorzitter Hugues Rey. "De nieuwe grafische identiteit drukt deze noodzaak uit."

Archief / ASSOCIATIONS