Fr

AWARDS

Warc Creative 100: BBDO en Decathlon aan de top

Dinsdag 7 Maart 2023

Warc Creative 100: BBDO en Decathlon aan de top

Warc heeft de nieuwe editie van zijn beroemde Creative 100 onthuld of zijn rankings van de meest bekroonde campagnes en bedrijven in de meest prestigieuze creatieve competities wereldwijd.
 
Een bureau en adverteerder in ons land onderscheiden zich in het klassement, meer bepaald BBDO en Decathlon voor hun creatie ‘The Breakaway’.
 
‘The Breakaway’ staat op de elfde plaats in de top 100 van meest bekroonde campagnes; BBDO op de 37ste plaats in het klassement van bureau én Decathlon op de zeventiende plaats in het klassement van merken. Ons land staat dan weer op de zestiende plaats in het klassement van meest creatieve landen van het afgelopen jaar.
 
In 2022 voegde ‘The Breakaway’ aan zijn palmares twee Grand Prix op de Cannes Lions, een Graphite en twee Wood Pencils op D&AD, een Gold op de Clio Awards en twee Gold op de NYF Advertising Awards toe...
 
De drie meest bekroonde campagnes van het afgelopen jaar zijn in deze volgorde ‘The Lost Class’ van Leo Burnett Chicago voor Change the Ref, ‘The Unfiltered History Tour’ van Dentsu Creative Bangalore voor Vice en ‘Piñatex’ van L&C New York voor Dole.
 
Publicis Milan tot slot is het creatiefste bureau in 2022. Ogilvy is het meest creatieve netwerk, WPP de holding, Burger King het merk, AB InBev de adverteerder en de Verenigde Staten het land.

Archief / AWARDS