Fr

AWARDS

Cannes Lions: de Special Awards

Zondag 25 Juni 2023

Cannes Lions: de Special Awards

Wat betreft de traditionele Special Awards, die worden toegekend op basis van het aantal gewonnen Lions en het aantal shortlists, starten we met de koplopers.
 
Te beginnen met Apple, dat voor het eerst in zijn toch al rijke geschiedenis werd gekroond tot Creative Brand of the Year, vóór, in deze volgorde, Dove en Heineken.
 
DDB Worldwide pakte de titel Network of the Year, vóór Ogilvy en BBDO Worldwide.
 
De laatste eerste winnaar is GUT Buenos Aires, die de prijs voor Agency of the Year in de wacht sleepte voor de neus van Publicis Conseil en adam&eveDDB London, dat als derde eindigde. GUT Buenos Aires werd ook uitgeroepen tot Independent Agency of the Year, voor Rethink Toronto en W+K Portland.
 
Verder werd Omnicom Creative Company of the Year, voor WPP en Interpublic; en Gut, Independent Network of the Year, voor Wieden & Kennedy en Rthink.
 
De Palme d'Or ging dit jaar naar Somesuch USA, dat Smiggler UK en Biscuit Filmworks USA versloeg.
 
De volledige lijst met winnaars van de 70ste Cannes Lions staat hier; die met alle Grand Prix hier.
 

Archief / AWARDS