Fr

AWARDS

Al 19 Belgische shortlists voor de aftrap van de Cannes Lions

Zondag 18 Juni 2023

Al 19 Belgische shortlists voor de aftrap van de Cannes Lions

MM is nog niet gearriveerd en daar zijn de eerste Belgische shortlists voor de Cannes Lions 2023 al.
 
Wunderman Thompson Benelux voert de eerste rangschikking van potentiële prijzen aan, met acht shortlists, waarvan zeven met ‘The Mammouth Meatball’ voor Vow. De campagne stond al in de finale in Innovation en nu dus ook in Social & Influencer, PR (drie keer) en Direct (twee keer) -  en eentje met ‘Ok Groomer’ voor Child Focus (Entertainment Lions for Gaming)
 
BBDO volgt met ‘Crashed glass’ voor Jupiler (Industry Craft en 2 x Media) en ‘Unvailable Ukraine’ voor Belgian Red Cross (Entertainment Lions for Music)
 
FamousGrey stoot met ‘Call Mom’ voor Proximus twee keer door tot de finale (Radio) en ook met ‘Shortest Lives’ voor Ghent University Hospital (Digital Craft).
 
Het AOTY van de CB Awards, mortierbrigade, start zijn Cannes-trip rustig, met een finaleplaats voor ‘Respect’ dat het maakte voor de MIVB (Entertainment Lions for Music) en een shortlist met ‘It’s handy to have a dick’ voor Equal Pay Day (Film Craft).
 
TBWA en Happiness staan elk een keer in de finale met respectievelijk ‘What you missed last night’ voor Samsung (Industry Craft) en ‘Sobercoins’ voor City of Balen (Health & Wellness).

Nog even vermelden dat Publicis Groupe Benelux ook in de finale staat met 'Wikitruth' (PR) en 'Unforgettable 2'" (Radio&Audio), twee campagnes die aan Nederland toegeschreven zijn maar waaraan wel Belgische teams meewerkten.

Archief / AWARDS