Fr

AWARDS

Cannes Lions: 310 Belgische creaties in competitie

Vrijdag 16 Juni 2023

Dit jaar schreven onze troepen 310 werken in voor Cannes Lions, 24 meer dan in 2022. Dit is in lijn met de trend van het totale aantal inzendingen voor het Festival: 26.992 (+6%).
 
Direct is de meest begeerde competitie voor onze bureaus, met 43 inzendingen. Daarna volgen Brand Experience & Activation (31), PR (25), Digital Craft, Media en Outdoor (17), Design en Social & Infuencer (15), Creative Data en Health & Wellness (14), Radio & Audio en Sustainable Development Goals (13), Film (12) en Industry Craft (10).
 
De Creative Effectiveness Lions (8), Entertainment Lions For Sport (6), Entertainment Lions For Music en Film Craft (5), Creative Strategy, Entertainment Lions For Gaming, Innovation en Mobile (4), Entertainment en Titanium (3), Creative B2B, Creative Business Transformation en Print & Publishing (2), evenals Creative Commerce en Glass: The Lion For Change werden minder druk gesolliciteerd door onze troepen.
 
Internationaal domineren de 'usual suspects', meer bepaald de VS met 7.303 inzendingen, gevolgd door het VK (2.201) en Brazilië (2.037).

Archief / AWARDS