Fr

AWARDS

Febe Ampe: "Ik onthoud de nieuwe inzichten die ik heb ontwikkeld en de contacten die werden gelegd"

Woensdag 26 Juli 2023

Febe Ampe:

Als winnares van een Gold op de StuMPA 2023 kreeg Febe Ampe (rechts) de kans om voor het eerst de Cannes Lions bij te wonen, net als Fleur Delanghe (in het midden) die ook een Gold won op dezelfde competitie en Victor Slachmuylders (links) die een Silver kreeg.
 
Dit waren de eerste indrukken van Febe Ampe.
 
Hoe zou je jouw eerste ervaring op de Cannes Lions omschrijven?
 
Leerrijk! Je leert er verschillende mensen vanuit de creatieve sector kennen, maar ook reclamebureau’s van over de hele wereld. Tijdens de Awards zie je welke bureaus winnen met welk werk, waardoor je op die manier nieuwe inzichten krijgt en bepaalde manieren van denken leert kennen.
 
Wat was je eerste indruk toen je op de Croisette aankwam en het Festivalpaleis ontdekte?
 
“Oh, dat is hier warm” :) - Ik had ook niet verwacht dat het zo groots ging zijn. Het was enorm impressionant. Je krijgt er zeker veel energie door en zin om zelf ook weer te beginnen werken.
 
Hoe zag het programma van jullie week eruit? Hoe heb je dat samengesteld?
 
Ik denk dat we elkaar vooral hebben gevraagd wie wat zeker wou zien van de talks, welke avonden we naar de awards zouden kijken en niet onbelangrijk: waar we willen eten. ;) We zijn dagelijks verschillende talks gaan beluisteren om dan tussendoor eens wat beaches te bekijken. ‘s avonds gingen we samen eten, en spraken we af met mensen in de reclamewereld die we kenden. We zijn ook eens tot in de gutter bar geraakt.
 
Welk seminarie, welke presentatie en campagne hebben de meeste indruk gemaakt en waarom?
 
Ik had heel graag de talk van Louis Theroux gezien. We hadden ons jammer genoeg gemist van uur en aangezien de meeste talks maar een halfuur duren, waren we dus ook grandioos te laat. Er heerste bij Fleur en mezelf wel een teleurstelling op dat moment. Er zijn een veel campagnes die ik goed vond, maar om er aantal op te noemen: Voor Print vond ik Unexpected Encounters (Socks and Sandals, Bucket Hat, ..) van Lacoste super. De fotografie, de kleuren, de modellen. “The most beautiful sound”, waarbij kankerpatiënten de kankercellen horen sterven. En met FitChick campagne heb ik wel eens moeten lachen.
 
Als je maar een enkel ding uit deze ervaring zou onthouden, wat zou dat dan zijn?
 
Ik moet eerlijk toegeven dat ik het supercool vond om de talk van Paris Hilton bij te wonen. We zijn er dan ook gewoon binnen geglipt, nadat Paris naar binnen wandelde. Het is interessant om haar te horen praten over de creative en dus de reclamewereld. Veel mensen beseffen nog steeds niet dat Paris heel intelligent is. Verder onthoud ik ook de nieuwe inzichten die ik heb ontwikkeld, en de contacten die werden gelegd.

Archief / AWARDS