Fr

AWARDS

D&AD: dertien Belgische shortlists

Dinsdag 17 Mei 2022

België haalt dertien keer de finale op de 2022-editie van de D&AD Awards. Te beginnen met – je raadt het al – BBDO en Decathlon die vier keer de finale halen met ‘The Breakaway’ (Gaming, PR, Media en Digital).

Happiness, Mutant en Wanda Productions / Hamlet noteren elk twee shortlists. Het gelukkige bureau met ‘ReStory’ (PR) voor Canon en ‘Reduce the Ride’ voor Husk (Creative Transformation); Mutant met ‘Missed you Stranger’ voor StuBru (Direction) en ‘Bad News Good News’ voor N.E.W.S. Records (Graphic Design); en Wanda Productions en Hamlet met de videoclip ‘Fils de Joie’ voor Stromae (Production Design en Direction).

Publicis Groupe, mortierbrigade en at-thetable maken ook kans op een prijs met respectievelijk ‘Mercedes and the Wind’ (Sound Design & Use of Music), ‘The Playlist Song’ voor TwinToes (Radio & Audio) en ‘The Hidden Job Offer’ voor DPG Media (Direct).

De volledige lijst van finalisten voor de 2022-editie is hier gepost. Het palmares wordt onthuld op 25 en 26 mei.

Archief / AWARDS