Fr

TRAINING&BOOKS

Native Advertising: de Outbrain Academy opent haar deuren in België

Woensdag 19 Mei 2021

Native Advertising: de Outbrain Academy opent haar deuren in België

De Outbrain Academy die in heel wat landen al goed gerodeerd is, opent nu ook haar deuren in België: in het Frans en in het Engels, om precies te zijn. Ze is gratis en op verzoek online beschikbaar; deelnemers vinden er een opleiding die bureaus en adverteerders begeleidt in hun native advertising strategie, met een heus certificaat aan het einde.
 
Dit programma was tot dusver beschikbaar in de meeste Angelsaksische landen, waar Outbrain al kon rekenen op de deelname van meer dan 3.000 experts die een gemiddelde score van 4,8 / 5 toekenden aan de opleiding.
 
Voortbouwend op dit succes lanceren we het programma nu in andere talen en zullen we het implementeren op andere markten zoals Italië, Brazilië, Spanje, Portugal, Frankrijk en België, waar trainingen beschikbaar zullen zijn in het Engels en Frans.
 
De Outbrain Academy streeft ernaar om alle terugkerende vragen van mediabureaus en hun klanten te beantwoorden om voor opheldering te zorgen in de complexiteit van native advertising. Zo behandelt de training bijvoorbeeld het belang van de integratie van native advertising in een marketingstrategie. Daarnaast toont ze hoe essentieel het is te streven naar boeiende in plaats van opdringerige reclame, de mediaondersteuning en advertentieformaten te diversifiëren en de prestaties te meten met behulp van betrouwbare indicatoren.
 
De opleiding is opgedeeld in zeven relatief korte modules en kan dus worden afgerond in minder dan anderhalf uur. Elke sectie wordt gevolgd door een quiz van zes vragen en deelnemers die 70% of hoger scoren, krijgen na voltooiing van de cursus een Native Advertising Expert Certificate.
 
De opleiding is in de eerste plaats bedoeld voor planners en media buyers bij bureaus. Zij vertegenwoordigen het grootste deel van de deelnemers. Maar het is ook interessant voor adverteerders die native advertising in hun marketingplan willen integreren.
 
De Outbrain Academy werd ontworpen in samenwerking met GroupM, Publicis en Dentsu, met de bedoeling zo kort mogelijk in te spelen op de marktverwachtingen en zo neutraal mogelijk te zijn. Het is echt de bedoeling om de kennis van native advertising te versterken en te positioneren als sterk alternatief voor walled gardens.
 
Zie ook het interview met Magdalena Flick, managing director Benelux bij Outbrain.

Archief / TRAINING&BOOKS