Fr

TRAINING&BOOKS

Webinar: Welk(e) model(len) voor het mediabureau van morgen?

Maandag 1 Juni 2020

Webinar: Welk(e) model(len) voor het mediabureau van morgen?

In samenwerking met IPM Advertising organiseerde MM enkele dagen geleden een webinar rond de uitdagingen waarmee de mediabureaus vandaag geconfronteerd worden.
 
Al jaren krijgen we te horen dat de reclamemarkt volop verandert. De spelregels worden gewijzigd, de verwachtingen van de adverteerders evolueren, net zoals die van de consumenten en de bureaus moeten zich aanpassen om te kunnen overleven. Meer bepaald bij de mediabureaus hebben we het over de uitdagingen met betrekking tot de automatisering, in-housing, de moeilijkheid om nieuwe profielen te rekruteren, de concurrentie van consultants en techbedrijven, maar ook het businessmodel dat nog steeds vooral gebaseerd is op aankoopvolumes.
 
Al deze onderwerpen bespraken we openlijk en taboeloos met de ondervoorzitter en voorzitter van de UMA, Sylvie Irzi (IPG Mediabrands) en François Chaudoir (Space), in het gezelschap van Thierry Brynaert (Wavemaker).
 
Dit webinar komt aan bod in ons juninummer en in een dossier dat binnenkort verschijnt in La Libre Eco, de economische bijlage van La Libre Belgique.

Archief / TRAINING&BOOKS