Fr

AWARDS

Eurobest: 37 Belgische shortlists

Vrijdag 29 November 2019

Eurobest: 37 Belgische shortlists

De finalisten voor Eurobest 2019 zijn bekend. Onze troepen maken kans op 37 prijzen.

Happiness alleen al neemt 13 finaleplaatsen voor zijn rekening: ‘Video Call Art 2, 3, 4’ en ‘Video Call Art 1, 2, 3’ voor Voo, respectievelijk in Outdoor en Print & Publishing, ‘Raging Banners’, ook voor Voo (Brand Experience & Activation en Media), ‘Dealerbot’ voor Reset (Healthcare) en, last but not least, ‘Thomas Metal 75’, ‘Sofaking’, ‘Beerme’ en ‘Beer reviews’ voor Carslberg (Radio & Audio).

Daarna volgt een ex-aequo tussen FamousGrey en mortierbrigade die elk zeven shortlists halen. Het eerste bureau met ‘Focus Lines’ voor Ecuadorian Ministry of Transport and Public Works (2X Design, Outdoor en Industry Craft), ‘Volts by Volvo’ voor Volvo (2XDirect) en ‘Not a Boomerang’ voor Animal Rights Organisation (Direct).

mortierbrigade staat in de finale met ‘The Legendary Tour’ voor Pias Records (Brand Experience & Activation, Entertainment et Integrated), ‘Shitty Jobs’ voor Equal Pay Day (2X Film Craft), ‘Recycled Propaganda’ voor Vluchtelingenwerk (Design) en ‘The car key to public transport’ voor MIVB (Media).
BBDO en Duval Guillaume maken elk kans op drie prijzen. Eerstgenoemde met ‘The National Debate’ voor Leffe (Brand Experience & Activation), ‘Vote for Meal’ voor Lidl (Outdoor) en ‘The inclusive beer ad’ voor Jupiler (Print & Publishing). Laatstgenoemde heeft drie winstkansen met ‘IAMZONIA’ voor Greenpeace (3X Outdoor).

Publicis en TBWA hebben elk twee shortlists. Publicis staat in de finale met ‘Your Orange Ad’ voor Orange (Brand Experience & Activation en Digital), terwijl TBWA hetzelfde doet met ‘Freestyler: The Rebirth’ voor Telenet (Entertainment en Film).

De Gold, Silver en Bronze 2019 worden online aangekondigd op 9 december. De Grand Prix en Special Awards worden live aan de winnaars uitgereikt tijdens Eurobest Unwrapped, een event op uitnodiging op 12 december.
 

Archief / AWARDS