Fr

TRAINING&BOOKS

YMCE Data Driven: de finalisten

Zaterdag 26 Oktober 2019

YMCE Data Driven: de finalisten

De drie teams in de finale van de YMCE Data Driven, zijn Juliette Brecx (Mediacom) en James Geurs (PHD Media) ; Colienne Cornet (Dentsu Aegis Network) en François Delmeire (Wavemaker); alsook Manon Goessens (Zigt) en Vincent Mathys (Blue2Purple).
 
Het Data Driven-luik van de YMCE voor jong talent in de gespecialiseerde en mediabureaus georganiseerd door de UMA, verwelkomde dit jaar 16 deelnemers uit 12 bureaus. Ze werkten in teams van twee op een briefing die gegeven werd door Laurence Anckaert, marketing manager van McDonald’s en ging over de ontwikkeling van de interactie met doelgroepen die dichtbij het merk staan en occasionele consumenten, met de bedoeling de verzamelde gegevens te verrijken. De centrale KPI was het aantal downloads van de McDo-app stimuleren en de gebruiksfrequentie stimuleren.
 
De namen van de winnaars worden op 27 november bekendgemaakt tijdens de UMA Get Together.
 
Bernard Cools (chief intel officer, Space), voorzitter van de UMA Expertisecommissie: “Los van de competitie gaat het vooral om een unieke ervaring waarvoor we deze jonge experts uitnodigen. Op basis van een adverteerdersbriefing aan de hand van becijferde KPI’s worden ze geconfronteerd met verschillende uitdagingen: het naleven van een timing, de beperkingen van een briefing en hun eigen creativiteit en inventiviteit om hun aanbevelingen in een coherente en volledige presentatie te gieten. Dat moet allemaal in enkele uren tijd en zonder hulp van buitenaf. Het is essentieel voor de UMA om onze jonge media- en dataexperts aan te moedigen en te steunen: zijn vormen immers de toekomst van ons vak. De YMCE-oefening kadert helemaal in deze context: het is een rijke dag waarop onze jongeren onafhankelijk en vrij hun creativiteit en expertise kunnen uiten, van de briefing tot en met de uiteindelijke aanbevelingen.”

Archief / TRAINING&BOOKS