Fr

AWARDS

De nieuwe Warc Creative 100 is verschenen

Maandag 25 Februari 2019

De nieuwe Warc Creative 100 is verschenen

Warc onthulde de resultaten van de Warc Creative 100, de opvolger van het beroemde Gunn Report. Dat is het klassement voor de meest creatieve campagnes van de afgelopen twaalf maanden.

Op het vlak van campagnes onderscheidt ‘Palau Pledge’ van Host/Havas Sydney voor Palau Legacy Project zich. Daarna volgen ‘#Bloodnormal’ van AMV BBDO London voor Bodyform/Libresse, en ‘Project Revoice’ van BWM Dentsu Sydney voor The ALS Association.
 
BBDO New York is het meest bekroonde bureau, voor AMV BBDO en adam&eveDDB. BBDO eindigt logischerwijze op de eerste plaats in het klassement van de meest creatieve netwerken, voor DDB en McCann. In de ranking van de holdings bestaat de top drie uit Omnicom, WPP en IPG.
 
Het meest creatieve netwerk is Burger King, voor Nike en Pedigree dat een mooie derde plaats behaalt. De meest creatieve adverteerder tot slot is Mars, voor Restaurant Brands International (Burger King, Wendy's, etc.) en Procter & Gamble.

Archief / AWARDS