Fr

MEDIA

Ads & Data in 'Total TV' modus

Zondag 12 Maart 2023

Ads & Data in 'Total TV' modus

Zoals aangekondigd, lanceerde Ads & Data zijn ‘Total TV-ecosysteem’ dat lineair en digitaal combineert. In de praktijk wordt de Smart AD- en GoPlay-inventaris van decoders zo samengevoegd met de online-inventaris van GoPlay- en Telenet TV-apps.
 
Toelichting: “Dit unieke ecosysteem maakt het mogelijk om data van telecommunicatie-operatoren, online data en die van adverteerders samen te brengen en binnen de verschillende omgevingen te gebruiken om gericht te adverteren. Deze samenvoeging gebeurt op een veilige manier en GDPR-proof in een data clean room”, en dit onder meer via het partnership van Ads & Data met InfoSum.”
 
De regie herinnert eraan dat deze lancering mogelijk werd gemaakt door de inzet van de ‘Ads & Data consent’, waarmee internetgebruikers toestemming geven voor het verzamelen en profileren van hun gegevens met het oog op gepersonaliseerde reclame: “Als een gebruiker zijn toestemming geeft aan ten minste één van de partners van Ads & Data met betrekking tot de gedragsgegevens en die gekoppeld aan zijn account, kunnen we deze gegevens vervolgens gebruiken op de platformen van de andere partners. Hierdoor is het mogelijk om data van telecomoperatoren (Telenet en Proximus) te koppelen aan online data (Play Media, Mediahuis, De Buren en VRT) binnen het Total TV-ecosysteem.”
 
Ads & Data gaat er prat op als eerste telcodata te integreren: “Sinds januari is het mogelijk om dezelfde campagnes uit te zenden op de verschillende platformen, zowel voor lineaire kijkers als online kijkers. Dit unieke ecosysteem maakt ons tot pioniers in de reclamewereld, en daar zijn we erg trots op. Door nog relevanter te targeten, kunnen we beter inspelen op de noden van de adverteerder”, benadrukt Bart Demeulenaere, CCO van Ads & Data.

Archief / MEDIA