Fr

INTELLIGENCE

WARC schat dat retail media lineaire tv zal inhalen tegen 2025

Vrijdag 16 December 2022

WARC schat dat retail media lineaire tv zal inhalen tegen 2025

Volgens WARC zijn retail media nu het vierde belangrijkste reclamemedium - na lineaire tv, sociale media en search; de categorie zal naar verwachting met 10% groeien, waardoor de reclame-uitgaven tegen 2023 wereldwijd zullen oplopen tot 121,9 miljard dollar.
De investeringen in retail media zijn in de periode 2019-2022 meer dan verdubbeld, zo analyseert WARC, en overtreffen daarmee audio, OOH, bioscoop en OTT/streaming; tegen 2025 zullen ze naar verwachting lineaire tv inhalen.
 
WARC dat retail medianetwerken een essentieel onderdeel zullen worden van marketingstrategieën en dat de social commerce-ervaringen in de loop van het jaar zullen toenemen. Merken zullen de platformen niet alleen moeten begrijpen, maar ook moeten weten hoe ze die kunnen gebruiken om met consumenten in contact te komen, aldus het instituut.
 
De gegevens zijn afkomstig uit ‘The Future of Digital Commerce’, zelf een onderdeel van de recentste Marketer’s Toolkit van WARC.

Archief / INTELLIGENCE