Fr

MEDIA

RMB vormt een team met Amnesty ter verdediging van de mensenrechten

Dinsdag 22 November 2022

RMB vormt een team met Amnesty ter verdediging van de mensenrechten

Op 23 november start RMB met zijn ‘Super Ballekes’ reclameblok op La Une naar aanleiding van de eerste match van de Rode Duivels op het WK. Daarin zullen nog nooit eerder verschenen spots van Proximus te zien zijn, twee films van Walt Disney, Mont Blanc Parfum en… Amnesty International. Volgens de regie weerspiegelt de aanwezigheid van die laatste haar “engagement om de mensenrechten te verdedigen, mensenrechten die tijdens de organisatie van de wereldbeker zijn geschonden.

Om dat te doen ging RMB dus aan tafel zitten met de NGO om de beste werkwijze te bepalen. Uiteindelijk koos het duo in samenwerking met het bureau Bonjour voor het idee van een tv-spot, die nog versterkt wordt omdat hij in de thematische reclameruimte zal te zien zijn.

Door de krachten te bundelen met Amnesty benadrukt RMB dat ze “het publiek dat naar het WK kijkt, wil aanmoedigen om niet de ogen te sluiten voor de rechten van de arbeidsmigranten die het tornooi mogelijk hebben gemaakt. Op die manier hopen de twee organisaties "de positieve energie van de massa om te zetten in burgeractie, meer bepaald het ondertekenen van de petitie om Qatar en de FIFA ertoe aan te zetten de wantoestanden die arbeidsmigranten hebben moeten ondergaan recht te zetten”.

Archief / MEDIA