Fr

INTELLIGENCE

Geen recessie voor AVOD volgens Amagi

Dinsdag 11 Oktober 2022

Amagi, een bedrijf dat gespecialiseerd is in cloudtechnologieën voor CTV, publiceerde zopas de vijfde editie van zijn Global FAST Report. Dat analyseert de wereldwijde trends in Free Ad-Supported Streaming TV (FAST). De studie combineert de data-analyse van meer dan 50 platformen en 2.000 wereldwijde kanalen met de resultaten van onderzoek bij 600 Amerikaanse consumenten.

Waar Comscore al had vastgesteld dat de sector tussen 2020 en 2022 een aanzienlijke groei van 29% doormaakte, blijkt uit de bevindingen van Amagi dat deze groei waarschijnlijk zal aanhouden ondanks de wereldwijde recessie.
Terwijl volgens de studie meer dan één op de drie respondenten (33,2%) overweegt om hun betalende VOD-abonnement(en) op te zeggen, denkt 67% er ook aan om over te stappen naar FAST TV.

De penetratiegraad van FAST TV in de VS wordt op 42% geschat, maar het fenomeen zou in Europa sterker groeien dan op het Noord-Amerikaanse continent: in het tweede kwartaal steeg het aantal uren gekeken FAST TV met 111% in de EMEA-regio tegenover 84% in Noord-Amerika. De reclame-impressies stegen met 510% tegenover 124% voor dezelfde periode in 2021.

We verwijzen tot slot naar de prognoses van Statista (opgenomen in het Amagi-rapport), die een aanhoudende groei van de reclamebestedingen in CTV voorspellen: van 18,89 miljard dollar in 2022 tot 23,9 miljard dollar in 2023 en tot 38,83 miljard dollar in 2026 in de VS alleen.

De volledige studie kan hier worden gedownload.

Archief / INTELLIGENCE