Fr

INTELLIGENCE

Content Object-signalen: de sleutel om investeringen in CTV te boosten?

Donderdag 29 September 2022

Content Object-signalen: de sleutel om investeringen in CTV te boosten?

Een Content Object verwijst in feite naar de inhoud die bij de begeleidende inventaris hoort. Dit signaal kan een breed scala aan gegevens omvatten, van een eenvoudige ID, via een afleveringnummer en een serietitel, tot informatie over gebruikersbeoordelingen, ouderlijke richtlijnen en de makers van de content zelf.

Signalen zijn nuttig in digitale video, hoewel ze niet als essentieel worden beschouwd. Vaak zijn kopers vooral geïnteresseerd in de publisher en contextuele categorieën met betrekking tot de content, eerder dan in het specifieke stuk videocontent zelf. Maar in de CTV-wereld, waar kopers geïnteresseerd zijn in specifieke programma's, zijn ze veel belangrijker.

Dat blijkt uit een onderzoek van Advertiser Perceptions voor PubMatic bij 200 Amerikaanse en 100 Britse adverteerders. De belangrijkste conclusie: "Meer transparantie zal leiden tot meer investeringen in CTV".

In het rapport wordt uitgelegd dat deze transparantie kan worden bewerkstelligd door de hoeveelheid informatie die tussen programmatic verkopers en kopers wordt gecommuniceerd te vergroten, een aanpassing die geen fundamentele wijzigingen in de CTV-trading zou vereisen.

Meer bepaald zeiden de ondervraagde kopers dat de Content Objectsignalen die in de OpenRTB-configuratie van het IAB worden beschreven, zeer nuttig zouden zijn om de transparantie en dus ook de bestedingen in CTV te verhogen.
Uit het onderzoek bleek dat 62% van de adverteerders in de VS en 82% van de adverteerders in het VK stelden dat zij meer zouden investeren in partners die hun data zoals Content Objectsignalen zouden verstrekken, waarbij sommigen zelfs bereid waren een hogere prijs te betalen dan zij rechtstreeks aan uitgevers betalen om toegang te krijgen tot dergelijke inventaris. De meeste adverteerders zijn ook meer geneigd om een deel van hun investeringen te verschuiven van lineaire tv naar programmatic CTV.

De studie is hier beschikbaar.

Archief / INTELLIGENCE