Fr

AWARDS

Best Brands Awards: het palmares

Dinsdag 20 April 2021

Best Brands Awards: het palmares

Het palmares van de Best Brands Awards 2021 van Serviceplan is bekend. Het werd bepaald op basis van een online onderzoek uitgevoerd door GfK bij 5.000 huishoudens. Zij evalueerden 350 merken uit 21 sectoren.

Sommige merken bevestigen hun leadership na hun winst vorig jaar zoals bijvoorbeeld Coca-Cola, Samsung, Jupiler, Bosch, Miele en Philips. De eerste drie behalen zelfs de ‘Best Product Scores’ over alle sectoren heen.

In andere sectoren zijn sommige leaders uit 2020 hun eerste plaats kwijtgespeeld. In de banksector stoot KBC BNP Paribas Fortis van de troon; in Retail Hifi Electro is de eerste plaats dit jaar voor MediaMarkt ten nadele van Vanden Borre; en in ‘Fuel’ wint Dats24 het van Total. De andere merken die het sterkst stegen tussen 2020 en 2021 zijn Martini, HP en Delhaize.

In financiële diensten bekleedt Argenta de derde plaats op het podium achter de hierboven vermelde banken. Hoewel het marktaandeel van Argenta relatief bescheiden oogt ten opzichte van de twee grootbanken op onze markt, haalt Argenta de beste score wat betreft emotionele perceptie.

In cosmeticaproducten verrast Rituals iedereen, met een zeer mooie tweede plaats achter het ongenaakbare Nivea, maar voor Dove, Axe en L’Oréal. Een van de onderscheidende elementen is met name het elegante design van zijn producten.

In de nieuwe categorie Best Sustainable Brand haalt Colruyt het, voor Nivea en Aveve.

Het volledige palmares en de prijsuitreiking staan hier.

Archief / AWARDS