Fr

BRANDS

BMW en The Marcom Engine lanceren een Europese SoMe-campagne met AI-tools

Vrijdag 28 Juli 2023

BMW en The Marcom Engine lanceren een Europese SoMe-campagne met AI-tools

BMW, dat sinds vorig jaar partner is van Tomorrowland, versterkt zijn Europese samenwerking met het muziekfestival door fans uit te nodigen om hun eigen hits met behulp van AI te creëren en ze te delen op hun sociale media. Deze eerste pan-Europese SoMe-campagne van BWM wordt gevoerd in samenwerking met de bureaus van The Marcom Engine – Serviceplan, Media.Monks en Beryll's. 

Het Duitse merk nodigt op futurerecord.ai alle liefhebbers van elektronische dansmuziek uit om hun eigen gepersonaliseerde nummer te maken onder de noemer ‘Track to Tomorrow’. 

Het begint met een chatbotconversatie waarin de gebruiker een reeks vragen voorgelegd krijgt, bijvoorbeeld over het muziekgenre en het tempo van zijn voorkeur, maar ook over zijn huidige gemoedstoestand en visies voor het Tomorrowland-festival. Door muzikale elementen aan elk antwoord toe te wijzen, mixt de AI een gepersonaliseerde ‘Track to Tomorrow’. De antwoorden worden ook gebruikt om unieke songteksten voor het nummer te genereren via een ChatGPT-interface. 

Het nummer kan vervolgens direct vanuit de AI-app worden gedeeld met behulp van een link. Er is ook een mogelijkheid om verschillende elementen voor sociale media te downloaden. Deze omvatten een video met zowel het door AI gegenereerde beeldmateriaal als de audiotrack die ideaal is om te delen, meer bepaald op TikTok, Instagram Reels en YouTube Shorts. 

Deze SoMe-campagne wordt ondersteund door een influencers luik en een aanwezigheid op TikTok.
 

Archief / BRANDS