Fr

BRANDS

Hoe BETC Lacoste-communities connecteert voor de 90ste verjaardag van de krokodil

Zondag 7 Mei 2023

Hoe BETC Lacoste-communities connecteert voor de 90ste verjaardag van de krokodil

Lacoste trapt zijn 90ste verjaardag af met een zeer succesvolle imagocampagne van BETC. Het idee: de iconische Krokodil in het heden verankeren, in plaats van haar verleden te herdenken en vooral de diversiteit van de merkfans vieren.
 
Deze culturele kruisbestuiving tussen sporters en fans van streatwear maakte van de Krokodil een krachtig identificerend embleem gemaakt voor vele gemeenschappen. En het zijn diezelfde communities die het merk zijn bruisende spirit meegeven, door de codes van Lacoste voortdurend opnieuw uit te vinden, aldus het bureau.

Maar hoe benadruk je het unieke karakter van deze gemeenschappen, die zowel qua stijl als qua geografische afstand van elkaar verschillen? “Door je rol als intercultureel verbindingselement ter harte te nemen”, aldus BETC. 
 
Lacoste haakt in op het thema van de ‘Unexpected Encounters’ van vorig jaar en verlegt de grens met zijn nieuwe ‘Impossible Encounters’. Deze keer plaatst de campagne acht verschillende Lacoste-fan communities naast elkaar, die elk op hun eigen plaats en in hun eigen context worden gefilmd om zowel hun verschillen als hun overeenkomsten te benadrukken.
De beelden zijn gemaakt door fotograaf Ronan Gallagher en regisseur Yoni Lappin, in een productie van Colors.
 
Er werd ook een minisite voor de 90ste verjaardag van Lacoste ontwikkeld, met het logo dat een mooie nieuwe versie kreeg.

Archief / BRANDS