Fr

BRANDS

Newman's Own moedigt adverteerders aan om te doneren (by Focalys)

Woensdag 8 Maart 2023

Newman's Own moedigt adverteerders aan om te doneren (by Focalys)

In de Verenigde Staten heeft Newman's Own een nieuwe manier gevonden om meer donaties te krijgen voor zijn 40-jarig bestaan. De beroemde liefdadigheidssaus bood merken die dat wensten de mogelijkheid om zijn imago te gebruiken in hun campagnes, op voorwaarde dat alle winst werd gedoneerd aan organisaties die kinderen helpen.

Newman's Own bedacht daartoe de actie ‘Newman's deal’ waarbij adverteerders de afbeelding van haar oprichter, acteur Paul Newman, mochten gebruiken als zij zich engageerden om 100% van hun winst te doneren aan de Newman's Own Foundation, die kansarme kinderen over de hele wereld steunt. Om deel te nemen hoefde men zich tussen 24 oktober en 24 november alleen maar in te schrijven op NewmansDeal.com. De geselecteerde merken werden op 31 januari bekendgemaakt en kunnen het gezicht van de acteur gedurende 2023 in hun communicatie gebruiken en dit zoals ze zelf wensen. De actie werd gepromoot door de video ‘Newman's Own - Newman's deal’, die verspreid werd op de sociale media, evenals door affiches in New York en Chicago.
 
Het is een win-winactie, want het stelt Newman’s Own in staat om de donaties te vermenigvuldigen (zonder investeringen te doen) en haar organisatie bekend te maken bij nieuwe generaties. Andere merken kunnen dan weer hun imago makkelijk oppoetsen door aan een liefdadigheidsinitiatief deel te nemen. Bovendien had de initiatiefnemer het goede idee om zelf de kandidaten te selecteren, een beetje zoals in een wedstrijd. Dat vergrootte nog het aanzien van de gelukkigen die dus klaarblijkelijk aan alle waarden van het bedrijf voldeden.

Archief / BRANDS