Fr

BRANDS

Levi's viert 150 jaar 501 met Droga5

Donderdag 2 Februari 2023

Levi's viert 150 jaar 501 met Droga5

Ter gelegenheid van de 150ste verjaardag van zijn emblematisch model, de 501, komt Levi’s met ‘The Greatest Story Ever Worn’, een campagne die de grote en kleine verhalen die de fans van de 501 beleefden in de verf wil zetten. De campagne die het werk is van Droga5, zal gespreid over het hele jaar lopen.
 
Het eerste onderdeel van de campagne draait rond een trilogie van drie kortfilms (waarvan er twee al gereleast zijn) in een regie van Martin de Thurah en Melina Matsoukas. Ze nemen ons mee naar de vier windstreken en herinneren eraan hoe de 501 een plaats verwierf in de volkscultuur en zelfs in de geschiedenis.
 
Zo schetst de film ‘Precious Cargo’ de aankomst van de 501-jeans in Kingston tijdens de jaren ’70 en de manier waarop ze Jamaicanen ze transformeerden en er een eigen interpretatie aan gaven. Bedoeling: een feestelijke verkenning delen van een eiland waarvan de stijl, het ritme en de spirit weerklank vonden in de hele wereld.
 
‘Legends Never Die’ vertelt dan weer het echte verhaal van een fan die op zijn eigen verzoek begraven werd in zijn 501.
 
“Slechts weinig producten, en nog minder kleren, hebben gedurende zo’n lange tijd en zo constant zoveel menselijke belevenissen begeleid als de 501”, aldus Chris Jackman, VP of Brand Marketing bij Levi’s.
 
“Hoewel de 501 eerst een gewone werkbroek was, is de jeans uitgegroeid tot een canvas waarmee mensen hun creativiteit kunnen uiten, over alle culturele en maatschappelijke grenzen heen. Het is een historisch moment voor het merk Levi’s en met de campagne willen we de erfenis van de 501 vieren, zijn ongeëvenaarde omvang en zijn wereldwijde relevantie. Zo kunnen we mensen inspireren om de volgende hoofdstukken te schrijven.”

Archief / BRANDS