Fr

BRANDS

Skinny zendt radiospots uit die door consumenten zijn opgenomen

Woensdag 14 December 2022

Skinny zendt radiospots uit die door consumenten zijn opgenomen

In Nieuw-Zeeland lanceerde Skinny in oktober een schrandere campagne met als titel ‘Phone It In’. De telecomoperator moedigde consumenten aan om hun eigen promotieboodschappen voor het merk op te nemen, om die vervolgens uit te zenden op de radio. Of hoe je op een slimme manier kan profiteren van de stem van de consument.

In de praktijk verspreidde Skinny honderden radioscripts om zijn merk in het hele land te promoten via diverse media, waaronder billboards, regionale kranten, bioscoopschermen, websites en zelfs bekers van meeneemkoffie. Elk script was vergezeld van een telefoonnummer en nodigde mensen uit om te bellen en de reclameboodschap luidop voor te lezen. Die werd opgenomen dankzij een ‘Skinny Radio Ad Recording Service’. De scripts werden gecontextualiseerd (de deelnemer moest bijvoorbeeld een bericht lezen in de hoedanigheid van een advocaat als de affiche zich in de buurt van een advocatenkantoor bevond). De beste boodschappen werden vervolgens op de radio in het hele land uitgezonden.
Elke creatie benadrukte de lage prijzen en het sterke mobiele netwerk van de operator.

Zoals het merk aangaf, had de actie als voordeel dat het merk geen prijzige professionele stemmen moest inhuren om de advertentie in een al even dure studio op te nemen. Bovendien entertainde deze participatieve campagne de consument. Die laatste kon in de rol van een acteur kruipen en kreeg zijn ‘fifteen minutes of fame’.

Archief / BRANDS