Fr

BRANDS

Citroën pakt uit met een nieuw logo en een nieuwe identiteit

Dinsdag 27 September 2022

Citroën pakt uit met een nieuw logo en een nieuwe identiteit

Citroën onthulde een nieuwe identiteit, een nieuw logo en de nieuwe baseline ‘Nothing moves us like Citroën’. Het merk uit de Stellantis-groep legt uit dat het met de creaties “zijn missie naar betaalbare elektrische mobiliteit wil versnellen, en de waarden van toegankelijkheid, durf en welzijn van zijn klanten die centraal staan in zijn dna uit te breiden.

Het nieuwe logo, dat het originele ovaal van 1919 herinterpreteert, is de tiende evolutie van Citroën in zijn 103-jarige geschiedenis. Het wordt omschreven als "moderner, grafischer en aangepast aan de nieuwe digitale media". Het zal vanaf medio 2023 geleidelijk op toekomstige producten en concepten te zien zijn.

De nieuwe identiteit bevat elementen die geïnspireerd zijn op merken uit andere werelden, zoals cosmetica en kleding, om aldus een warmere expressie van het merk in alle omgevingen over te brengen; ze zal trapsgewijs worden toegepast op alle communicatiemiddelen en fysieke touchpoints van Citroën.

De nieuwe identiteit werd ontwikkeld door het designteam van Citroën en werd ondersteund door de middelen en expertise van de Stellantis Design Studio.

Archief / BRANDS