Fr
Close

AWARDS

IAB Mixx Awards: Wunderman Thompson in topvorm

Vrijdag 11 December 2020

IAB Mixx Awards: Wunderman Thompson in topvorm

Met tien prijzen van de 32 die uitgereikt werden (waaronder drie Gold, vijf Silver en twee Bronze) is Wunderman Thompson de onbetwiste grote winnaar van de IAB Mixx Awards 2020.
 
Wunderman Thompson wint goud met drie campagnes voor Telenet, ‘Telenet Phub'd!’ (Digital Design & UX - Best User Experience), ‘.comdom’ (Digital Design & UX - Best visual Design, illu) en ‘TelenetGO’ (Media - Best Media Engagement). Eerstgenoemde krijgt ook twee Silver mee naar huis (Digital Communication - Best Campaign Commercial en Digital Design & UX - Best visual Design), de tweede pakt één Silver (Digital Design & UX - Best User Experience).
 
Wunderman Thompson behaalde nog twee Silver met ‘Child Porn Reenactement’ voor Child Focus (Digital Communication - Best Campaign Charity) en ‘Ad without the Break’ voor MediaMarkt (Media - Best Media Engagement) dat van de jury ook een Bronze kreeg (Digital Communication - Best Campaign Commercial).
 
De laatste Bronze van Wunderman Thompson bekroont ‘Lunch Buddies’ voor Lunch Garden (Digital Design & UX - Best User Experience).
 
Mutant valt drie keer in de prijzen, meer bepaald met een Gold en twee Silver. De Gold (Digital Communication - Best Campaign Charity) en de eerste Silver (Media - Best Influencer Campaign) vallen te beurt aan ‘#TheRealChallenge’ voor Unicef; de tweede en laatste Silver is voor ‘One for All’ voor Eén (Digital Communication - Best Campaign Corona).
 
Kunstmaan Accenture Interactive, mortierbrigade en Oona mogen elk een Gold en een Bronze op hun palmares schrijven.
 
Het bureau van Accenture Interactive wint goud met ‘Corona puts a strike through its logo’ voor Corona Direct Assurances (Digital Communication - Best Campaign Corona) en Bronze met ‘Uncancel Memorial Day’ voor American Overseas Memorial Day Association (Digital Communication - Best Campaign Charity). De brigade pakt goud met ‘Unfindable Street’ voor de MIVB (Digital Communication - Best Campaign Commercial) en Bronze met ‘Social summer brochure’ voor Dreamland (Digital Communication - Best Campaign Corona). Oona krijgt een Gold voor ‘Udäv Krit - launch Kruidvat make-up’ (Media - Best Influencer Campaign) dat ook een Bronze toebedeeld kreeg (Digital Communication - Best Campaign Commercial).
 
BBDO wint eveneens een Gold met ‘Postpone your birthday’ voor Jupiler (Digital Communication - Best Campaign Corona).
 
Ogilvy Social.Lab wint een Silver met ‘IKEA Petunes’ (Digital Communication - Best Campaign - Commercial), alsook een Bronze met ‘The Affordable Banana’ voor Carrefour (Media - Best Media Engagement).
 
Tot slot werden er vier Bronze uitgereikt aan FamousGrey met ‘Campari Coasters’ (Digital Design & UX - Best visual Design), Emakina met ‘#ClapAndAct: Converting gratitude into donations for our academic hospitals’ (Digital Communication - Best Campaign - Charity), Semetis met ‘Scarlet pioneering with Dynamic Audio Personalization’ (Media - Best use of Marketing Technology) en Mediacom met ‘Ghost of Tsushima’ voor Sony (Media - Best use of Marketing Technology).
 
In de categorie Martech vermelden we graag de drie prijzen toegekend in de categorie Best Belgian Marketing Tools: ‘Feelin. Real People, Real Feelings, Real Insights’ (Gold), ‘Dropsolid Experience Cloud (DXP)’ (Silver) en Semactic SEO Software pour ‘Collaboration avec Medi-Market’ (Bronze). Dentsu kreeg de Gold in Best International Marketing Tool met ‘Dentsu Marketing Cloud’.
 
De prijsuitreiking kan hier worden bekeken.

Archief / AWARDS