Fr

Campaigns

Wunderman Thompson Antwerp/Telenet : "Phub’d !"

Maandag 28 Oktober 2019

Wunderman Thompson Antwerp/Telenet :



Zoals je weet, ontwierp Wunderman Thompson in het kader van het #TelenetGO platform dat ontwikkeld werd met TBWA, ‘Phub'd!’, een app die de strijd aanbindt met phubbing en ons aanmoedigt om onze smartphone opzij te leggen als we een leuk moment beleven met vrienden of familie.
 
Voor de lancering van de app die door Gert Verhulst en James Cooke getest werd tijdens hun beroemde talkshow, kwam het bureau op het idee om de phubbers zelf te interpelleren op YouTube, Facebook en Instagram en ze aldus op hun asociale gedrag te wijzen. Er werden ook video’s uitgezonden van mensen die een partijtje ‘Phub'd!’ verloren en dus een bijzonder onderpand verschuldigd waren.
 
Lisa De Winter, marketing manager Telenet: “Met #TelenetGO willen we bereiken dat iedereen zijn schermen slimmer kan gebruiken. Daar geloven we als bedrijf in en daarom willen we initiatieven nemen die daartoe bijdragen. We gebruiken deze leuke app om mensen te sensibiliseren voor hun gedrag. Zonder opgestoken vingertje leveren we tools om je schermen slimmer te beheren.”
Assets :
Credits :
  • Client : Telenet
  • Contacts : Lisa De Winter, Nathalie Rahbani, Isabelle Moens, Fabienne Beckers, Marijke Vissers
  • Agency : VML Belgium
  • CD : Manuel Ostyn
  • CD : Pieter Staes
  • Creation : Tomas Van Loon
  • Creation : Cédric Trefois
  • Strategy : Tom Vingerhoets, Michelle Defooz
  • Design : Jo Van Grinderbeek, Irina Bogdan, Bert Beckers, Kenny Smet
  • Account Team : Sabrina Janssen, Jet Vervenne, Britt Proost, Charlotte Feremans
  • Social : Olivier Verhellen, Delphine Gillain
  • Production : Stijn Janssens, Olivier Berger, Joren Van Hocht, Giele Cools, Jeroen Michiels, Jorg Meyer
  • App Development Cy : App Foundry
  • Sound : Menno Van Riet