Fr
Close

CREATIONS

Gutzandglory laat kinderen aan het woord voor KidsLife

Woensdag 8 Mei 2019

Gutzandglory laat kinderen aan het woord voor KidsLife

Sinds de regionalisering van de kinderbijslag is KidsLife een van de vijf nationale fondsen voor de betaling van deze toelagen (die in Vlaanderen het Groeipakket gedoopt werden). De missie van KidsLife is onder andere om actief de strijd aan te binden met kinderarmoede. Gutzandglory heeft deze missie omgezet in een merkpositionering die het welzijn van het kind benadrukt en KidsLife helpt om zich op een geloofwaardige manier te onderscheiden. Dat blijkt uit de baseline ‘KidsLife. Elk kind verdient geluk’.
 
De lanceringcampagne is gebaseerd op twee pijlers - radio en digitale media - en geeft kinderen een centrale plaats: zij zijn aan het woord, niet hun ouders. Die worden dan weer uitgenodigd om na te denken over wat hun kinderen echt blij maakt.
 
Op de radio horen de luisteraar kinderen die openlijk praten over dingen die hen gelukkig maken. De spots zijn te horen op Qmusic, Joe, MNM, StuBru en Nostalgie. De sociale media concentreren zich op de vraag wat kinderen zouden doen met hun toelage. Acht kinderen geven hun antwoord…

Archief / CREATIONS