Fr

AWARDS

Graphite en Wood Pencils voor Mutant, VML et Hamlet op de D&AD Awards

Donderdag 23 Mei 2024

Graphite en Wood Pencils voor Mutant, VML et Hamlet op de D&AD Awards

Mutant, VML en het productiehuis Hamlet Brussels hebben elk een prestigieuze Pencil op de 2024-editie van de D&AD Awards gewonnen.

Mutant won een Graphite met de rebranding van Film Fest Gent, naar aanleiding van de 50ste verjaardag van het festival (foto). VML en Hamlet winnen dan weer elk een Wood Pencil. De eerste doet dat in PR met ‘Call Glenn’ voor Child Focus (eveneens een shortlist in Health & Wellbeing) en de tweede in Sound Design & Use of Music voor zijn werk voor ‘Epic Night Out’, een film van Ogilvy Singapore voor Coca-Cola.
België veroverde nog een tweede Graphite en een andere Wood Pencil, en meer bepaald via de winst van Droga5 NY met ‘Rumble’ voor General Entertainment Authority (Editing), een campagne waaraan Accenture Song Benelux meewerkte. 
 
We vermelden ook nog de felbegeerde Black Pencils. Er werden er dit jaar vier uitgereikt, meer bepaald aan het onvermijdelijke ‘WoMen’s Football’ van Marcel voor Orange (Digital & Social), die wellicht de meest bekroonde campagne van het jaar wordt, alsook aan ‘My Japan Railway’ van Dentsu Tokyo voor JR Group (Art Direction), ‘WhereToSettle’ van McCann Poland voor Mastercard en ‘VisionOS’ van Apple (Digital Design).
Het volledige palmares is hier gepost.

Archief / AWARDS