Fr

CREATIONS

The Marcom Engine maakt Lil Miquela echt

Dinsdag 24 Oktober 2023

The Marcom Engine maakt Lil Miquela echt

Na een investering in Fortnite om de lancering van de nieuwe BMW iX2 te ondersteunen, trekt de Duitse autofabrikant opnieuw de kaart van virtual reality. Dat doet hij met hetzelfde model via een digitale campagne met Lil Miquela, de Instagram-ster met 2,7 miljoen volgers.
 
Lil Miquela, afwisselend influencer, zangeres en model, is een virtueel wezen dat in 2016 op 19-jarige leeftijd het licht zag. Ze ontsproot aan de verbeelding van een Amerikaans koppel, Trevor McFedries en Sara DeCou, bij wijze van parodie op de sociale normen die gelden op de netwerken. In 2018 nam Time haar op in zijn lijst van de 25 meest invloedrijke internetpersoonlijkheden.
 
Ondanks haar succes, en net als alle avatars die haar zijn voorgegaan - van Pinokkio tot Samantha (de AI in "Her") tot de vrienden van Dorothy in ‘The Wizard of Oz’ - droomt Lil Miquela ervan om zichzelf te overstijgen tot een wezen van vlees en bloed. Dat is de pitch voor de spot van The Marcom Engine, en dat is de rol die te beurt valt aan de iX2: net als de koets van Assepoester zal de bolide zijn virtuele passagier zo dicht mogelijk bij de echte wereld brengen.
 
De productie van BWGTBLD en VFX studio Rohtau London, in een regie van Stefanie Soho, positioneert het nieuwe model van BMW als een soort demiurg. Daar ligt ook de belofte van de spot: ‘Make it real’.

Archief / CREATIONS