Fr

CREATIONS

Wunderman Thompson zet etalagepoppen in voor OVAM

Zondag 26 November 2023

Wunderman Thompson zet etalagepoppen in voor OVAM

De Europese Week van de Afvalvermindering werd afgetrapt met een leuke stunt bedacht door Wunderman Thompson voor de Openbare Vlaamse Afvalstoffenmaatschappij (OVAM). Op het programma stonden negen grote modemerken die een beroep hebben gedaan op hun beste influencers, meer bepaald hun etalagepoppen.

Het gaat om e5, Jack & Jones, JBC, JJXX, LolaLiza, Only, Olnly & Son, Torfs en Vero Moda. In hun vitrines dragen de poppen de herbruikbare zakken van concurrerende winkels en met de boodschap: ‘Het maakt geen zak uit met welke zak je hier komt shoppen. Als je ’m maar van thuis meebrengt!’.

Deze negen merken engageerden zich ook om de boodschap mee uit te dragen in maar liefst 51 winkels. Daarnaast delen ze de campagne ook op hun eigen socials. Enkele CEO’s en andere bekende gezichten van deze merken namen voor de gelegenheid zelfs een selfie voor hun winkel met de zak van een concurrerend merk…

Wunderman Thompson creëerde verder nog een SoMe campagne met korte video’s die eveneens aansporen om je zak niet te vergeten tijdens het shoppen.
 
“In de supermarkt zijn herbruikbare zakken intussen wel ingeburgerd, maar wanneer we een dagje kleren gaan shoppen, heeft bijna niemand die reflex”, aldus Eline Aerts, verantwoordelijk voor de externe communicatie bij OVAM.

Archief / CREATIONS