Fr

CREATIONS

Dit zijn de drie favoriete Super Bowl-spots van de Amerikanen

Maandag 12 Februari 2024

Dit zijn de drie favoriete Super Bowl-spots van de Amerikanen

Zoals gewoonlijk vroeg het platform System1 iets meer dan 10.000 Amerikanen naar hun mening over de Super Bowl-spots van dit jaar. Uit deze analyses bleek dat de spotjes voor Michelob Ultra, Reese's en Hellmann’s het sterkst gesmaakt werden door de kijkers.
 
Via ‘Test Your Ad’ meet System1 de emotionele reacties van consumenten gedurende een reclameboodschap en geeft de creatie een waardering tussen 1 en 5,9 sterren, afhankelijk van het brand building potentieel op lange termijn. De Super Bowl-advertenties van dit jaar scoorden gemiddeld 2,7 sterren tegenover 2,9 sterren voor de editie van 2023, maar zoals System1 aangeeft is deze score nog steeds hoger dan het gemiddelde van 2,3 sterren voor alle Amerikaanse advertenties.
 
Op één haalt ‘Superior Beach’ de spot van FCB NY voor Michelob Ultra met Messi, een score van 4,8, gevolgd door het verbazende ‘Yes!’ van Erich & Kallman voor Reese's (4,7) en de ‘Mayo Cat’ van VML voor Hellmann's (4,5) dat nochtans over een ernstig onderwerp als voedselverspilling gaat. De eerste en derde plaats op het podium gaan naar spots van 60’’.
Een andere bevinding was dat 56% van de uitgezonden spots beroemdheden liet opdraven en een gemiddelde score van 2,6 sterren kreeg. Dit is beduidend minder dan spots die gekenmerkt worden door terugkerende features, zoals de spokescandies van M&M’s of de clydesdales van Budweiser (19% van de uitgezonden spots), die gemiddeld 3,1 sterren haalden, boven het algemene gemiddelde dus.
 
System 1 wijst ook op een aantal winnende recepten om de interesse van het publiek te wekken: vertel verhalen, houd het simpel en concentreer je op één enkel maar briljant uitgevoerd idee, kies voor humor, doe een beroep op celebrities voor een goed effect en maak gebruik van je merkerfenis - kijkers zien graag personages die ze herkennen, benadrukken de auteurs van het onderzoek.

Archief / CREATIONS