Fr

CREATIONS

Done by Friday oordeelt niet voor Prolong

Dinsdag 7 November 2023

Done by Friday oordeelt niet voor Prolong

Done by Friday maakte een bewustwordingscampagne over longkanker voor de vereniging Prolong.

Recent onderzoek (iVox) in opdracht van PROLONG VZW bij 1.000 Belgen toont aan dat meer dan de helft (57%) van de Belgen de neiging heeft om te denken dat longkankerpatiënten zelf verantwoordelijk zijn voor hun ziekte door te roken. Shockerend is dat bijna een op de drie patiënten (30%) dit ook expliciet zo ervaart. Deze statistieken onthullen een diepgeworteld stigma en een gebrek aan begrip voor de complexiteit van de ziekte.
 
Vanuit de overtuiging dat patiënten steun nodig hebben en geen oordeel, wil de campagne de misvattingen en het stigma rond de ziekte aanpakken en vooral advies aanreiken over hoe we op de juiste manier kunnen reageren als iemand in onze omgeving met de ziekte wordt geconfronteerd.
 
Naast een PR-component omvat de campagne drukwerk, SoMe en posters in ziekenhuizen en wachtkamers van artsen en specialisten in het hele land.
 
De campagne werd mogelijk gemaakt dankzij financiële steun van AstraZeneca, AMGEN en Bristol Myers Squibb.

Archief / CREATIONS