Fr

BRANDS

Coca-Cola lanceert het blikje van de toekomst

Woensdag 13 September 2023

Coca-Cola lanceert het blikje van de toekomst

Hoe zou het jaar 3000 eruitzien? Op basis van die vraag creëerden fans van Coca-Cola een toekomstbeeld aan de hand van emoties, ambities, kleuren en smaken via het Coca-Cola Creations platform.

In combinatie met artificiële intelligentie resulteerde die verbeelding van de fans in de futuristische smaak van Coca-Cola 3000. Het betreft een limited edition die de vertrouwde smaak van Coca-Cola verenigt met verrassende smaaktoetsen die geïnspireerd zijn door de toekomst.

Ook het design van het blikje werd uitgewerkt met behulp van artificiële intelligentie. Door een blikje Coca-Cola 3000 te scannen open je namelijk de Creations Hub, waar de speciale 3000 AI-lens je omgeving meteen naar de toekomst katapulteert.
 
Om de Coca-Cola 3000-ervaring nog te versterken, lanceert Coca-Cola ook een capsulecollectie in samenwerking met Ambush, een modemerk dat opgericht is door de Koreaans-Amerikaanse ontwerpster Yoon Ahn. Ze staat bekend om haar stijl die niet in een hokje is te plaatsen. Deze collectie – eveneens in limited edition – omvat modieuze kleding en accessoires geïnspireerd door de toekomst. Ze zal deze herfst beschikbaar zijn op Ambushdesign.com.

Coca-Cola 3000 Zero Sugar is beschikbaar in Carrefour en ook bij Kinepolis en O’Tacos.
 
Tot slot zullen de Brusselse Coke-fans zich weldra ook in het jaar 3000 kunnen wanen en dit in een uniek en futuristisch pop-upcafé. De details van deze activatie worden weldra aangekondigd, aldus Famous Relations, het bureau dat verantwoordelijk is voor het pr-luik van de campagne.

Archief / BRANDS