Fr

CREATIONS

Zwart als bij Anish Kapoor of Stuart Temple? VW en Ogilvy hebben gekozen!

Dinsdag 23 Mei 2023

Zwart als bij Anish Kapoor of Stuart Temple? VW en Ogilvy hebben gekozen!

In Zuid-Afrika lanceerden Volkswagen en Ogilvy een campagne die mensen moet sensibiliseren voor de gevaren van de "dode hoek" voor zowel tweewielers als automobilisten.
 
De campagne werd ‘Blind Spot’ gedoopt en wordt belichaamd door sculpturen die er op het eerste gezicht uitzien als zwarte vlekken. Als je dichterbij komt, zie je tot je grote verbijstering motorrijders of fietsers die net precies midden in een botsing zitten. De installatie zou zo van de hand van Anish Kapoor, de exclusieve houder van de rechten op Vantablack, kunnen zijn.
Met dit verschil dat Ogilvy gebruikmaakte van Black 3.0 acrylverf, in open source ontwikkeld door een andere Britse kunstenaar, Stuart Semple. Black 3.0 zou ondoorzichtiger zijn dan het onaantastbare Vantablack en absorbeert tot 99% van het zichtbare licht.

Archief / CREATIONS