Fr

CREATIONS

Cannes Predictions Reel van Leo Burnett: 20 campagnes en 4 trends

Vrijdag 10 Juni 2022

Cannes Predictions Reel van Leo Burnett: 20 campagnes en 4 trends

Enkele dagen voor de start van de Cannes Lions publiceerde Leo Burnett zijn 34ste Cannes Prediction Reel die voor 99% accuraat blijkt, als we het bureau van Publicis Groupe mogen geloven. Daarop staan 20 campagnes die we kunnen opdelen in vier categorieën.

> Bringing Back the Daft
Het is tijd voor lichtheid. Om de stemming te verlichten, vinden de campagnes een dosis oneerbiedigheid (en zelfs dwaasheid) die het publiek na twee chaotische jaren nodig heeft. Voorbeelden: de Canadese campagne 'Heinz Draw Ketchup' van Rethink of het 'Oreo Thins Protection Program' van The Community of de Canadese 'Heinz Draw Ketchup' campagne van Rethink.
> IRL
Na twee jaar op virtuele fora te hebben geleefd, maken merken opnieuw contact met mensen "in het echte leven" om betrokkenheid te bieden buiten het scherm, in OOH of print bijvoorbeeld. Voorbeelden hiervan zijn Adidas' 'Liquid Billboard' (Havas Middle East), de advertenties van het Motown Museum voor de 50ste verjaardag van de Marvin Gaye song 'What's Going On' (The Commonwealth McCann) of de origami van Burger King, McDonald's en Wendy's voor de #Better with Pepsi campagne (Alma DDB).
> The Power of Purpose 
Duidelijk onvermijdelijk. Het discours van merken gaat steeds meer lijken op dat van non-profit organisaties en steeds vaker nemen bedrijven sterke sociale en maatschappelijke standpunten in. In 'The Missing Chapter' (Leo Burnett India), bijvoorbeeld, pakt P&G de taboes rond menstruatie in India aan door te lobbyen voor schoolboeken waarin menstruatie aan bod komt.
> A Whole New World
Technologie blijft het potentieel van de sector inzake storytelling en connectie via opkomende platforms transformeren. Elk jaar beloont Cannes de nieuwste innovaties en 2022 zal geen uitzondering zijn. Twee van de meest opvallende werken combineren technologie en wellness. Met 'Sick Beats' (Area 23), synchroniseert Woojer een medisch reddingsvest met de muziekbibliotheek van Spotify om de dagelijkse behandeling van jonge muco-patiënten te verbeteren. Ondertussen beloont Carrefour met 'The Healthy Map' (Publicis Conseil) Fornite-spelers met verkwikkende levenspunten voor het eten van gezonde voeding.
De andere, door Leo Burnett geselecteerde campagnes:
"The Lost Class" - Change the Ref + Leo Burnett Chicago
"9/12: The untold story of reconnecting New York" - Verizon
"Reverse Selfie" - Dove + Ogilvy UK
"Super. Human." - Channel 4 + 4creative
"Love, Lawyers, and the Government" - Family Equality + TBWA\Chiat\Day NY
"Colours Of Pride" - Fondation Emergence + Rethink
"Tough Turban" /FAF Harley-Davidson + Zulu Alpha Kilo
"The Wish" - Penny + Serviceplan
"Bless Your F**ing Cooch" - eos + Mischief @ No Fixed Address
"Long Live the Prince" - The Kyian Prince Foundation + Engine Creative
"Open Spaces" - Burberry + Megaforce
"Confusing Times" - Burger King + David Madrid 

Archief / CREATIONS