Fr

CREATIONS

Ogilvy Social.Lab zet Facebook in om Oekraïense vluchtelingen te helpen

Maandag 21 Maart 2022

Ogilvy Social.Lab zet Facebook in om Oekraïense vluchtelingen te helpen

Terwijl veel mensen acties opzetten om de Oekraïense bevolking te helpen, heeft Ogilvy Social.Lab Brussels een innovatieve manier gevonden om bij te dragen aan deze inspanningen, door gebruik te maken van de geotargeting tool van de platformen van Facebook. De bedoeling van het bureau was vluchtelingen in de buurt van de grens te voorzien van de essentiële informatie die ze nodig hebben om de grens over te steken en hulp te zoeken.
 
Het bureau ontwikkelde Facebook-posts die doorverwijzen naar de websites van ngo's en met in de posts alle relevante informatie die Oekraïners nodig hebben om hun reis te helpen plannen en toegang te krijgen tot de hulp die ter plaatse beschikbaar is nadat ze de grens zijn overgestoken.
 
Ogilvy Social.Lab stipt aan dat er 5.000 euro nodig was om een significante impact te kunnen hebben op drie tot vier weken tijd. Het bureau financierde de helft van dit bedrag en de rest van het geld werd verzameld door het personeel.

Tot dusver heeft de campagne volgens het bureau ongeveer 700.000 mensen aan de Oekraïense grenzen bereikt: 56% aan de grens met Polen, 30% aan de grens met Roemenië, en de rest nabij Moldavië. Bijna 9.000 mensen maakten gebruik van de link om toegang te krijgen tot informatie. 
 
"Er zijn veel manieren om Oekraïne te helpen en het team van Ogilvy Social Lab heeft een relevante en nuttige manier gevonden door zijn communicatievaardigheden in te zetten om een positieve en nuttige impact te verwezenlijken in deze vreselijke tragedie”, aldus Yves Baudechon, voorzitter en medeoprichter van Social.Lab.

Archief / CREATIONS