Fr

CREATIONS

Scarlett vs. Alexa

Dinsdag 8 Februari 2022

Scarlett vs. Alexa

Sinds zes jaar is Amazon met een of meerdere spots aanwezig op elke editie van de Super Bowl. Dat zal ook deze zondag het geval zijn tijdens de ‘Big Game’ tussen de Rams van LA en de Bengals van Cincinnati. Amazon zal er ‘Mind Reader’ uitzenden, een spot van 60’’ ter promotie van zijn voice assistant Alexa. De 90’’-versie is al te bekijken online.
 
De productie die het werk is van Lucky Generals, toont volgens de ondertussen beproefde strategie personages die hun eigen rol spelen. In dit geval de actrice Scarlett Johansson en haar man, Colin Jost (humorist en scenarioschrijver van de ‘Saturday Night Live’ show).
 
De pitch vertrekt van een existentiële vraag, terwijl Colin Scarlett de functies van Alexa toont die haar in staat stellen intuïtief een reeks taken uit te voeren – de tv aanzetten, het licht uitdoen, de rolluiken sluiten, enzovoort: wat als de Amazon-assistant onze gedachten zou lezen?
 
Om de vraag te beantwoorden haalt de spot de klassieke controverse over AI boven. Aan de hand van levensechte taferelen om van te smullen toont de spot hoe Alexa de relatie van beide protagonisten om zeep zou kunnen helpen. Herkenbaar en onderhoudend.

Archief / CREATIONS