Fr

PEOPLE

Patou Nuytemans wordt CEO Ogilvy EMEA

Woensdag 29 September 2021

Patou Nuytemans wordt CEO Ogilvy EMEA

Onze landgenoten schuiven alsmaar hoger op in het organogram van Ogilvy. Na Yves Baudechon, de eerste Belg die toetrad tot de wereldwijde raad van bestuur van het netwerk, Matthieu Vercruysse, die aan het roer kwam te staan van de Social & Performance Expert Group voor de EMEA zone, en onlangs Ben Messiaen die benoemd werd tot chief client officer bij Ogilvy EMEA is het nu (opnieuw) de beurt aan Patou Nuytemans om te schitteren. Ze wordt CEO voor Europa, het Midden-Oosten en Afrika.

Ze volgt Paul O’Donnell op en zal gevestigd zijn in Brussel waar ze haar carrière bij het netwerk startte. Een terugkeer naar de roots dus voor Nuytemans die sinds 1993 voor Ogilvy werkte in Parijs, New York, Londen, Kaapstad en Dubai.
 
Commentaar van Andy Main, CEO van de groep: "Iedereen die de kans heeft gehad om met Patou te werken, zal je vertellen dat ze een cultuur van creatieve, strategische en operationele uitmuntendheid schept, maar ook leiding geeft met empathie. Ik kan me geen beter gekwalificeerde leider voorstellen om de groei van onze klanten in de regio te stimuleren, noch een betere partner voor ons managementteam." 
 
In het interview dat we met haar hadden enkele weken geleden en dat je kan lezen in de septembereditie van ons magazine, blikt Patou Nuytemans terug op de hoogtepunten uit haar indrukwekkende carrière. 

Een carrière volledig gewijd aan Ogilvy die al snel internationaal werd: na haar debuut in 1993 bij Ogilvy Direct in Brussel, verhuisde ze naar Parijs als european integrated client service director en met IBM Software als ‘dedicated client’. In 2000 maakte ze de grote oversteek naar New York en werd ze Ogilvy's eerste global knowledge manager. Drie jaar later trad ze toe tot het EMEA-team van Ogilvy als digital leader, eerst in Londen en daarna in Kaapstad, in combinatie met een rol als customer & digital strategy director. Terug in Londen werd ze gepromoveerd tot chief digital officer EMEA en CEO België van Ogilvy Social.Lab (ze was overigens een van de architecten achter de overname van Social.Lab), waarna ze op een missie in Dubai werd gestuurd. De voorbije vier jaar woonde en werkte ze in de metropool, dit met een dubbele functie: chief digital officer EMEA en CEO van Ogilvy MENA, met onder andere als een belangrijk wapenfeit de ontwikkeling van Memac Ogilvy. In januari werd ze benoemd tot global chief growth officer.

Archief / PEOPLE