Fr

CREATIONS

Russische telecomoperator releast een campagne met een deep fake van Bruce Willis

Zondag 22 Augustus 2021

Russische telecomoperator releast een campagne met een deep fake van Bruce Willis

Het Russische telecombedrijf Megafon heeft Bruce Willis ingehuurd voor zijn nieuwe eenjarige campagne. Dat is op zich niet echt ongewoon, ware het niet dat de Amerikaanse acteur niet deelnam aan de verfilming van deze reeks van 15 spots. Hij stond gewoon zijn rechten op het beeld af, en meer bepaald die op het personage dat hij speelde in de ‘Die hard’ reeks.
 
In plaats van de echte acteur in te zetten, maakten de Russische studio CGF en het AI-bedrijf Deepcake een deep fake op basis van duizenden foto's en video's van Bruce Willis. Met overtuigend resultaat, althans als we afgaan op de eerste aflevering van de serie waarin de acteur weliswaar heel weinig optreedt en eerder dient om de Russische acteur en tv-presentator Azamat Musagaliyev te laten schitteren.
 
Op de site Russia Beyond legt Vasili Bolshakov, directeur voor merk- en marketingcommunicatie bij MegaFon, uit dat deze technologie hen in staat stelt hoogwaardige inhoud te leveren zonder last te hebben van de beperkingen door de pandemie; dat kan bovendien ook sneller en voor een lagere kostprijs.
 
Dichter bij huis creëerde De Vloer al een prachtig vormgegeven deep fake, met Raymond Goethals en Guy Thys naast Roberto Martinez in een spot voor de Belgische voetbalbond ...
 
Net als LED-technologie zou deep fake de komende jaren een revolutie kunnen teweegbrengen in de productie van reclamefilms.

Archief / CREATIONS