Fr

CREATIONS

DDB sensibiliseert voor VBBB en de Voedselbanken

Maandag 16 Augustus 2021

DDB sensibiliseert voor VBBB en de Voedselbanken

In 2021 zijn er nog altijd mensen die gechoqueerd worden door een vrouw die borstvoeding geeft, omdat ze dit schunnig of provocerend vinden. Om deze mensen eraan te herinneren dat borstvoeding iets heel natuurlijks is en niets meer is dan een baby eten te geven, hebben VBBB, de Vereniging Begeleiding en Bevordering van Borstvoeding, en DDB een reeks advertenties bedacht die borden tonen die van bovenaf zijn gefotografeerd en die sterk doen denken aan een tepel. Boodschap: ‘Breastfeeding is just feeding’. De campagne wordt ook gevoerd in affichage.

Daarnaast ontwikkelde DDB een advertentie voor de Belgische Federatie van Voedselbanken die alle Belgen eraan herinnert dat ‘honger’ geen vakantie neemt. In de creatie werden een zwemband in de vorm van een ananas en de vrucht zelf naast elkaar gezet, telkens met hun respectieve prijs: 22,99 euro en 1,63 euro. Daarbij hoorde de volgende boodschap: ‘Deze zomer kan 18,9% van de Belgen zich geen van beide veroorloven.’.

Deze twee sensibiliseringscampagnes werden gecreëerd in het kader van de 2021-editie van de Standaard Solidariteitsprijs. Ze maken deel uit van de 30 finalisten.

Archief / CREATIONS