Fr

AWARDS

Cannes: 7 Belgische Lions voor 3 bureaus en 4 campagnes

Zaterdag 26 Juni 2021

Cannes: 7 Belgische Lions voor 3 bureaus en 4 campagnes

De Belgische balans van de Cannes Lions 2020/2021 is niet geweldig: zeven Lions, tegenover negen in 2019 bij evenveel inschrijvingen (346 vs 347). Wel goed nieuws is de Gold van mortierbrigade in Film met ‘Eternal Pregnancy’ voor Equal Pay Day. Vier jaar geleden was het dat België een Gold won in Cannes. mortierbrigade onderscheidde zich ook met de MIVB dat Bronze haalde voor ‘Voices of Brussels’ in Radio & Audio.
 
Op basis van de ranking van ons MM Report wint BBDO het echter van de brigade, dankzij een Silver (Design) en twee Bronze (PR en Mobile) voor wat wellicht een van de vaakst bekroonde Belgische campagnes van de laatste jaren zal blijven: ‘-60% culture’ voor State of the Arts.
 
Het derde bekroonde bureau in Cannes is Wunderman Thompson met ‘Porn Re-enactment’ voor Child Focus dat twee Bronze wint (PR en Creative Strategy).

Archief / AWARDS